Dlaczego to trudna i wyjątkowa okolica ?

Skóra szyi i dekoltu nie starzeje się szybciej, ona starzeje się inaczej niż skóra twarzy. W pewnym momencie życia widzimy, że ta okolica znacznie się pogorszyła, czasami dzieje się to bardzo gwałtownie i odczuwamy w związku z tym duży dyskomfort.

Budowa skóry szyi i dekoltu jest nieco inna niż skóra twarzy. W opisywanym obszarze mamy cieńszą podściółkę tłuszczową, mniej gruczołów łojowych, skóra jest cieńsza, jest w niej mniej kolagenu oraz elastyny, szybko traci nawilżenie i jędrność. Bardzo szybko pojawiają się poziome zmarszczki, skóra staje się wiotka i wygląda niekorzystnie. Z wiekiem również dochodzi do wzrostu tkanki tłuszczowej w okolicy szyi i jej pogrubienia.

Dużo łatwiej jest zaopiekować się skórą twarzy, dużo łatwiej wykonać zabiegi, które dadzą nam dobre efekty na twarzy niż na szyi i dekolcie. Ponowne naprawienie czy też przywrócenie młodego wyglądu tym trudnym okolicom wymaga dużo więcej czasu, dużej ilości zabiegów i naszej cierpliwości.

W profilaktyce przeciwstarzeniowej tej okolicy najważniejsza jest systematyczność i konsekwencja oraz to by zabiegi zacząć stosunkowo wcześnie bo już przed 30 rokiem życia. Osoby, które nie zapominają o tym, że pielęgnacja skóry szyi i dekoltu jest równie ważna co twarzy będą długo cieszyły się jej dobrym wyglądem.

Wybrane zabiegi dla Ciebie

Skuteczne zabiegi odmładzające i liftingujące

Skóra wraz z wiekiem traci młodzieńczą jędrność i elastyczność.

Dlaczego tak się dzieje? W związku z naturalnym spowolnieniem aktywności hormonalnej następuje gwałtowne przyspieszenie procesów starzenia się. Cera staje się cieńsza, bardziej sucha, a zmarszczki pogłębiają się. Utrata naturalnej elastyczności i gęstości skóry powoduje dalsze zmiany – twarz wydaje się szczuplejsza, węższa, a policzki są zapadnięte. Zanika linia żuchwy, a kąciki ust zaczynają opadać uwypuklając bruzdy nosowo-wargowe. Szyja traci elastyczność, co z kolei skutkuje pojawianiem się podwójnego podbródka.

Jak pozbyć się zmarszczek i wiotkości skóry?

Współczesna medycyna estetyczna dysponuje szeregiem skutecznych narzędzi, które pozwalają przywrócić skórze jej naturalne piękno.

Wybrane zabiegi dla Ciebie

Sposoby na zmniejszenie zmarszczek i wymodelowanie twarzy

Delikatne zmarszczki, utrata jędrności i elastyczności skóry, to pierwsze sygnały do rozpoczęcia intensywnej terapii regenerującej. Im bardziej zaawansowane są zmiany, tym więcej pracy musimy wykonać, aby przywrócić skórze zdrowy i świeży wygląd. Poniżej znajdziecie Państwo informację dotyczące objawów, które powinny zaniepokoić oraz na temat skutecznych i nowoczesnych metod odmładzania.

Jak przebiega proces starzenia się skóry?

Upływ czasu, ekspozycja na słońce i zmiany hormonalne sprawiają, że skóra traci jędrność i elastyczność, jest gorzej nawilżona i pojawiają się na niej zmarszczki. Pierwsze zmiany są widoczne w górnej i środkowej części twarzy – zmarszczki wokół oczu (kurze łapki), głębokie bruzdy pomiędzy brwiami (zmarszczki lwie) oraz bruzdy biegnące od nosa do ust (fałdy nosowo-wargowe). W dalszych latach dochodzi do zmniejszenia jędrności skóry policzków i brody oraz pojawienia się zmarszczek biegnących od kącika ust do podbródka (linie marionetki). Twarz z charakterystycznego dla osób młodych wyglądu w kształcie litery V, zmienia się, przybierając bardziej kwadratowy kształt. To ostatni dzwonek na przeprowadzenie zabiegów medycyny estetycznej.

Wybrane zabiegi dla Ciebie

Jak zmniejszyć cienie pod oczami?

Cienie pod oczami powodują, że twarz sprawia wrażenie smutnej i przemęczonej. Istnieją skuteczne metody poprawy kondycji skóry pod oczami i redukcji nieestetycznych zasinień. Warto zadbać o to jak najszybciej, ponieważ wraz z upływem czasu problem będzie się pogłębiał.

Jak powstają zasinienia pod oczami?

Skóra pod oczami jest bardzo cienka, delikatna i niezwykle wrażliwa na działanie wszelkich szkodliwych czynników. Nie ma na niej gruczołów łojowych, a podściółka tłuszczowa jest wyjątkowo cienka. Brak odpowiedniej ochrony, nierównomierna pigmentacja i zła kondycja naczyń krwionośnych, to prosta recepta na rozwój nieestetycznych zmian.Wyróżniamy trzy główne typy cieni pod oczami:

-naczyniowe  występują w większości przypadków. Często jest to efekt dziedziczony genetycznie. Naskórek pod oczami jest bardzo cienki . Włókna kolagenowe i elastyny występujące w tym miejscu są stosunkowo słabe. Często występują płytko położone i szerokie naczynia krwionośne. Skóra nie może ich „zakryć” i prześwitujące naczynia są widoczne jako sinofioletowe cienie.

-barwnikowe  pojawiają się przeważnie okresowo u młodych osób. Po 30 roku życia mają jednak tendencję do utrwalania się. Powstają w efekcie gromadzenia się w naskórku barwnika krwi – hemoglobiny i produktów jej rozkładu. Rozwiązaniem są zabiegi rozjaśniające.

-związane ze zmianami zanikowymi skóry i podskórnej tkanki tłuszczowej. W wyniku starzenia poduszeczki tłuszczowe w okolicy oka zmniejszają swą objętość, a tkanki policzka ulegają obniżeniu, wskutek czego dochodzi do powstawania zagłębień. Rozwiązaniem w takich przypadkach są zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego niwelujące ubytek tkanki tłuszczowej w okolicy podoczodołowej.

Czynniki determinujące:

•predyspozycje genetyczne
•alergie
•zaburzenia hormonalne
•styl życia czyli stres, palenie tytoniu, przewlekłe picie alkoholu,
•szybka utrata tłuszczu i kolagenu,
•nieprawidłowości barwnikowe.

Wybrane zabiegi dla Ciebie

Pierwsze objawy łysienia są często lekceważone przez Pacjentów. Tłumaczymy je porą roku, ubogą w witaminy i minerały dietą. Prawda jest jednak taka, że im wcześniej zaczniemy walczyć z nadmierną utratą włosów, tym lepsze efekty terapii możemy uzyskać. W przypadku wystąpienia pierwszych oznak wzmożonej utraty włosów, zalecamy jak najszybszą wizytę u specjalisty, który oceni, czy utrata włosów wynika z chwilowego osłabienia organizmu, czy może podłoże tych zmian jest dużo bardziej poważne.

Wyróżniamy następujące rodzaje łysienia:
•androgenowe
•bliznowaciejące
•plackowate
•telogenowe
•anagenowe

Łysienie androgenowe

Należy do najczęściej spotykanych. Jest dziedziczne, dotyka zarówno kobiety jak i mężczyzn. Nazwa tego rodzaju łysienia związana jest z ich przyczyna – androgenami. Działanie androgenów na mieszek włosowy przejawia się skróceniem fazy wzrostu (anagen) co oznacza , że cykl włosowy zostaje przyspieszony. Ponadto przy każdej wymianie włosa stopniowo zanika mieszek, włosy stają się coraz cieńsze i ostatecznie powstaje puszysty meszek. Łysienie często następuje już na początku okresu dojrzewania. Zaczyna wówczas tworzyć typowe zakola. Ten rodzaj łysienia postępuje stopniowo, aż do całkowitej utraty włosów.

Łysienie anagenowe i telogenowe

Prawidłowo rosnące ludzkie włosy przechodzą przez trzy etapy wzrostu: anagen, katagen, telogen.

Zaburzenia z jakimi mamy do czynienia w cyklu wzrostu włosa mogą powodować dwa rodzaje łysienia. Jedno z nich to łysienie anagenowe, a drugie telogenowe.

Łysienie typu anagenowego jest chorobą, która objawia się utratą znacznej ilości włosów w krótkim czasie, spowodowanym przedwczesnym zakończeniem wzrostu włosa (anagenu). Do najczęstszych przyczyn należy chemioterapia, radioterapia oraz ciężkie infekcje.

Z łysieniem telogenowym mamy do czynienia wtedy kiedy zbyt duża ilość włosów przechodzi w stan spoczynku, jakim jest faza końcowa telogen. Cechą charakterystyczną jest rozproszone wypadanie włosów, które często pojawia się nagle. Przyczyn jego powstania może być wiele: niektóre leki, ciężkie infekcje, zaburzenia hormonalne, choroby włosów.

Łysienie plackowate

Łysienie plackowate jest przewlekłą chorobą zapalną, przebiegającą z uszkodzeniem mieszków włosowych.. Niestety, patogeneza łysienia plackowatego w dalszym ciągu jest mało poznana, a efekty lecznicze wciąż nie są w pełni zadowalające. Choroba może dotykać w równym stopniu osobników obu płci. Rozpoczyna się nagłym wypadaniem włosów w jednym lub kilku miejscach na głowie. Miejsca te często się powiększają, a włosy na ich brzegach wychodzą kępkami tworząc łyse placki.

Łysienie bliznowaciejące

Łysienie bliznowaciejące prowadzi do zniszczenia mieszka włosowego w miejscu którego powstaje zbliznowaciała tkanka łączna. Tkanka ta charakteryzuje się brakiem zdolności do wytwarzania mieszków włosowych, które są niezbędne do wzrostu włosów. Konsekwencją tego jest łysienie nieodwracalne.

Czynniki determinujące:
•zaburzenia hormonalne
•czynniki psychiczne
•chemioterapia/ radioterapia
•grzybica
•zaburzenia krążenia

Niezależnie od przyczyny, która wywołuje nadmierne wypadanie włosów możemy wdrożyć skuteczne leczenie, które znacznie ograniczy ten problem.

Wybrane zabiegi dla Ciebie

Istnieją naprawdę skuteczne metody usuwania blizn, które w zależności od stopnia nasilenia problemu, pozwalają znacznie zredukować lub zupełnie wyeliminować nieestetyczne zmiany. Blizny to naturalny ślad po uszkodzeniu powierzchni skóry w wyniku urazu, zabiegu operacyjnego lub rozległego stanu zapalnego. Jedyną skuteczną metodą korekcji blizn są zabiegi medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej.

RODZAJE BLIZN

ZANIKOWA (ATROFICZNA)

Blizny zanikowe są efektem zakłócenia procesu gojenia, związanego z niedostateczną syntezą nowej tkanki, jak ma to miejsce w przypadku trądziku, blizn po ospie wietrznej, czy nieprawidłowym leczeniu sterydami.

PRZEROSTOWA

Blizna przerostowa jest tworem barwy fiołkowej, wyraźnie odgraniczonym i uniesionym względem otaczającej zdrowej skóry. Blizna ustala się w ciągu drugiego roku, ale pozostaje szeroka i nieestetyczna, sprawiając wrażenie jakby wpełza bezpośrednio w zdrową skórę.

Przyczyny powstawania:
•źle wykonany szew
•opóźnione bliznowacenie

BLIZNOWCE

Bliznowce (keloidy) są to blizny przyrosłe, które nie cofają się. Powstają w wyniku przerostu brzegów, przypominają guzy skórne, utworzone z niedojrzałej tkanki łącznej w przewlekłych stanach zapalnych. Są bardzo nieestetyczne. Nie ma możliwości ich leczenia , ponieważ ten typ blizn będzie się odnawiał.

PODZIAŁ BLIZN ZE WZGLĘDU NA PRZYCZYNĘ:
•potrądzikowe
•pourazowe