Opis technologii

Karboksyterapia jest zabiegiem polegającym na śródskórnym lub podskórnym wstrzykiwaniu niewielkich ilości dwutlenku węgla w zależności od wskazanego problemu skórnego. CO2 występuje w naszym organizmie w sposób naturalny. Paradoksalnie jest on bardzo potrzebny do tego by nasz organizm był odpowiednio natleniony, co jest gwarancją bezpieczeństwa zabiegów karboksyterpii. Historia karboksyterapii ma swój początek we Francji, gdzie kardiolodzy z uzdrowiska Royat po raz pierwszy wykorzystali CO2 do leczenia chorób układu krążenia. Obecnie ten bąbelkowy zabieg jest szeroko stosowany zarówno w medycynie, jak i w kosmetologii, ze względu na swoje wielokierunkowe działanie. Karbolift zabieg polega na intensywnej stymulacji skóry do silnego zagęszczenia poprzez kontrolowane mikrouszkodzenia tkanek przy jednoczesnym podawaniu medycznego CO2 do skóry właściwej. Zabieg dzięki systemowi pulsujących igieł może być łączony z aplikacją substancji aktywnych takich jak: kwas hialuronowy, osocze bogatopłytkowe. Podczas nakłuwania są one transportowane w głębokie warstwy skóry, a ich wchłanianie jest 1000 razy bardziej aktywne niż podczas tradycyjnych zabiegów. W efekcie dochodzi do stymylacji fibroblastów i intensywnejprodukcji włókien kolagenu i elastyny. Rozpoczyna sie proces mikrowłóknienia bez pozostawienia blizn. Karbolift powoduje wzrost napięcia oraz podniesienia owalu twarzy.

• Zmarszczki, utrata elastyczności
  • Wiotkość skóry
  • Rewitalizacja dłoni
  • Cienie pod oczami
  • Cellulit
  • Nadmiar tkanki tłuszczowej
  • Rozstępy
  • Blizny
  • Nadmierne wypadanie włosów

Przebieg

Pod wpływem wstrzykniętego dwutlenku węgla dochodzi do natychmiastowego rozszerzenia naczyń krwionośnych, zwiększenia przepływu krwi, a tym samym do lepszego dotlenienia i odżywienia obszaru poddanego zabiegowi. Podany bezpośrednio do tkanki CO2 reaguje z zawartą w niej wodą, czego produktem jest kwas węglowy, który następnie rozkładany jest do jonu wodorowęglanowego i kationu wodoru za pomocą enzymu – anhydrazy węglanowej. Efektem tej reakcji jest zakwaszenie okolicy zabiegowej, dzięki czemu krew bardzo chętnie przekazuje zawarty w erytrocytach tlen. Co więcej, dwutlenek węgla powoduje również powstawanie „dobroczynnego” stanu zapalnego w skórze właściwej, a tym samym stymuluje fibroblasty do produkcji nowego kolagenu i włókien elastynowych. W przypadku zabiegów mających na celu redukcje cellulitu i lokalnego nadmiaru tkanki tłuszczowej dochodzi do wzrostu rozkładu tkanki tłuszczowej na skutek mechanicznego uszkodzenia błon komórek tłuszczowych i przegród tkanki łącznej oplatającej guzki cellulitu pod wpływem ciśnienia pod jakim CO2 wtłaczany jest do tkanki.

Efekty

• Redukcja cellulitu
  • Redukcja wypadania włosów
  • Redukcja cieni pod oczami